Van offerteaanvraag naar vernieuwde leidingen: zo gaat e-Pipe te werk

Last van een lage waterdruk? Lek in de waterleiding? e-Pipe renoveert en herstelt al meer dan dertig jaar alle types toevoer- en afvoerleidingen zonder breekwerken in muren, vloeren, plafonds, opritten of tuin. Bent u overtuigd door onze aanpak? Dan vraagt u eenvoudig en volledig vrijblijvend een offerte aan via telefoon of onze website. Maar wat gebeurt er wanneer we uw offerteaanvraag ontvangen? We streven er altijd naar om u zo snel mogelijk een duidelijke en gedetailleerde offerte te bezorgen. Hoe we dat doen? Dat leest u hier. 

1. Een vertegenwoordiger belt u dezelfde dag nog op 

Wanneer u een offerte aanvraagt, speelt een kantoormedewerker uw vraag meteen door naar een van onze vertegenwoordigers. Die vertegenwoordiger wordt op dat moment ook uw vaste aanspreekpunt bij e-Pipe. Hij zal u diezelfde of de eerstvolgende werkdag nog opbellen. Tijdens deze eerste kennismaking wordt er ook een afspraak vastgelegd voor een plaatsbezoek.

telefonisch contact

Mensen die contact met ons opnemen zitten met een probleem en we vinden het heel belangrijk dat we hen niet laten wachten. Het is voor ons echt een vereiste dat we snel contact met onze klanten opnemen.

- Francis Rogiers, vertegenwoordiger bij e-Pipe

2. Er volgt een plaatsbezoek

Na dit telefoongesprek volgt er een plaatsbezoek. Met een deskundige blik onderwerpt een e-Pipevertegenwoordiger uw leidingen aan een grondig onderzoek. Ook in deze stap laten we onze klanten niet wachten: deze plaatsbezoeken gaan meestal door binnen een week na het eerste contact. 

Eerst en vooral stelt de vertegenwoordiger u een aantal vragen over het probleem. Daarna controleert hij alle plekken in uw woning waar er water stroomt zoals de badkamer, keuken of garage. Welke kleur heeft het water uit uw leidingen? Gaat het om helder water of om roestwater? En hoe is de waterdruk? Zijn het gewone of thermostatische kranen?

plaatsbezoek

3. U ontvangt meteen een gedetailleerde offerte

Op basis van deze informatie stelt de vertegenwoordiger meteen een gedetailleerde offerte op. Dat gebeurt onmiddellijk tijdens het plaatsbezoek. De voordelen? 

  • Snel en efficiënt 

Deze manier van werken zorgt voor tijdswinst: u ontvangt de offerte meteen en hoeft niet te wachten op een telefoontje of e-mail. 

  • Geen misverstanden of onduidelijkheden

Heeft de vertegenwoordiger extra informatie nodig? Dan kan hij die meteen opvragen of checken. 

  • Transparant

De vertegenwoordiger overloopt de offerte samen met u. Zo kan hij meteen alle eventuele vragen over de offerte beantwoorden.

 

Offerte ter plaatse

Stel dat je meerdere klanten bezoekt op een dag en je ‘s avonds nog vijf offertes moet opmaken. Dan bestaat het risico dat je die offertes door elkaar slaat of je begint te twijfelen aan bepaalde zaken. Dat vermijden we door de offerte ter plaatse op te stellen.
- Francis Rogiers, vertegenwoordiger bij e-Pipe

4. Datum van uitvoering vastleggen

Meestal wordt de offerte daarna meteen ondertekend — maar dit hoeft natuurlijk niet. Als de offerte werd goedgekeurd, leggen we meteen een datum vast. Zo heeft u snel een idee van  wanneer de werken zullen plaatsvinden. Ons team bestaat uit gediplomeerde loodgieters en technici gespecialiseerd in sanitaire leidingnetwerken. Zij volgden de nodige training en beantwoorden graag al uw vragen voor, tijdens en na de werkzaamheden.

inplannen datum

Heeft u nog vragen over onze werkwijze? Neem gerust een kijkje in onze FAQ of neem contact op met ons.